עיצוב קו הלסת
עיצוב קו הלסת ללא ניתוח

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin

עיצוב קו הלסת באמצעות חומר מילוי נחשב לאחת הפרוצדורות המבוקשות והפופולאריות ביותר בתחום האסתטיקה של הפנים, ולא בכדי. קו הלסת מעניק לפנים את המסגרת והגבולות, ומשרטט את מראה הפנים הכולל. עם השנים, מתחילים להופיע קמטים, העור צונח כלפי מטה ואזורי השומן בפנים מתרוקנים באופן שמטשטש את קו הלסת. באמצעות טיפול לא פולשני ושאינו כרוך בניתוח, ניתן להחזיר לפנים את המראה הצעיר, החיוני והזוהר באמצעות עיצוב קו הלסת בתוואי אסתטי ומודגש, שמעניק לפני המטופל שינוי דרמטי ומרענן.

מדוע נפגע קו הלסת עם הגיל?

אובדן תוואי קו הלסת והיטשטשות המסגרת התחתונה של הפנים, הן תופעות המיוחסות לגיל ואחראיות למראה העייף והזועף המאפיין אנשים מבוגרים, אותו נהוג לכנות “פני בולדוג”. תופעות אלה מתרחשות בעקבות תהליכים ביולוגיים טבעיים הכוללים רפיון של רקמות רכות, הידלדלות כמות האלסטין בעור, ייצור מופחת של קולגן, ספיגה והצטמקות של עצם הלחי והסנטר ואובדן טונוס שרירי הפנים.

מאחר ותופעות אלה מופיעות על שטח הפנים כולן, נהוג לבצע את הפרוצדורה של עיצוב קו הלסת כחלק מפרוצדורה מורחבת לריענון והצערה של עור הפנים, מילוי נפחים והרמת רקמות שצנחו.

בעבר, דרש עיצוב קו הלסת ביצוע של ניתוח פלסטי יקר ובלתי הפיך, במהלכו הוחדר שתל סיליקון אל אזור קו הלסת. כיום, ניתן להשיג את אותו האפקט בדיוק ללא ניתוח ובאמצעות טיפול לא פולשני והפיך לחלוטין.

כיצד מבוצע עיצוב קו הלסת ללא ניתוח?

לפני שניגשים לפרוצדורה עצמה, חשוב לאבחן את הפגיעה הכוללת באסתטיקה של הפנים. כאמור, פגיעה בקו הלסת היא תופעה המיוחסת לאנשים בגילאים מבוגרים, ולכן לפגיעה זו נלוות בדרך כלל, הפרעות אסתטיות נוספות בפנים. אבחון זה נועד להבטיח שתוצאות הטיפול ישיגו את האפקט המקסימלי, מבלי ליצור חוסר סימטריה של קו לסת מעוצב בפנים נפולות ושקועות.

לאחר גיבוש תכנית טיפול כוללת, מבוצעת פרוצדורת הטיפול המבוססת על הזרקות קטנות ומרובות של חומרי מילוי אל שכבות העור העליונות על פי תכנון מוקדם, המיועד להשיג מספר מטרות:

  • לעבות את נפח הרקמות ולהרחיב אותן
  • לחדש את ייצור הקולגן למיצוק העור והחזרת גמישותו ומראהו החיוני
  • להדגיש את תוואי קו הלסת
  • להרים רקמות עור שצנחו

אפקט זה מושג באמצעות חומרי מילוי ממשפחת החומצה ההיאלורונית או הקלציום הידרוקסיאפטייט, בדרך כלל בעלי סמיכות גבוהה ועמידות גבוהה למשך זמן. בנוסף לכך, נעשה שימוש נקודתי בבוטוקס, המיועד למנוע את התכווצות שרירי הצוואר המקושרים אל קו הלסת.

כמו כן, על פי הצורך ניתן לפסל את הסנטר על מנת להשיג פרופורציה בין מבנה הסנטר ובין תוואי קו הלסת המחודד, וכל אלה נקבעים כאמור, במסגרת האבחון ובניית תכנית הטיפול.

מה קורה לאחר הטיפול?

בהתאם להיקף הטיפול שבוצע, עשוי המטופל לחוות מספר תופעות לוואי שוליות, שיחלפו בתוך ימים ספורים. תופעות אלה כוללות נפיחות קלה, אדמומיות של עור הפנים וכאבים קלים שניתן להפיג באמצעות משככי כאבים רגילים. במהלך 24 השעות שלאחר הטיפול אין לבצע פעילות גופנית מאומצת ואין לחשוף את האזור לשמש או למקור חום גבוה. כמו כן, בשני הלילות שלאחר הטיפול מומלץ לישון על הגב עם ראש מורם.

תוצאות הטיפול ניכרות כבר מייד לאחריו, ובתוצאה הסופית ניתן להבחין כבר בתוך ימים ספורים, בחלוף כל תופעות הלוואי. על מנת להימנע ממצבים של א-סימטריה שידרשו טיפולים חוזרים והזרקות חוזרות, מומלץ לבצע את הטיפול אצל רופא מקצועי, המתמחה בתחום של עיצוב קו הלסת ללא ניתוח, ולעקוב אחר הוראותיו למהלך הימים הראשונים שלאחר הטיפול.

מהתוצאות שהתקבלו תוכלו ליהנות למשך שנה עד שנתיים, שלאחריהן יש לבצע טיפול חוזר לשמירה על מבנה קו הלסת שהושג. עם הטיפולים, הולך ופוחת היקף הטיפול הנדרש כשהפנים משמרות את המראה הרענן והצעיר שהושג כבר בטיפול הראשון.